انعکاس یک آدمِ مثبتِ تلخ

درد آدم ها را تغییر می دهد ...

انعکاس یک آدمِ مثبتِ تلخ

درد آدم ها را تغییر می دهد ...

انعکاس یک آدمِ مثبتِ تلخ

آنچه نمی شد
بگویم را
اینجا نوشته ام
و سرانجام خود را می دانم
چرا که ...

هرکس روشنایی دهد
عاقبتش "دار" است

سقف خانه را ببین
اعدام دسته جمعی چراغ ها ...

نام مستعارم :
مَردی به رنگ زمستان
تاریخ میلادم :
پنج شنبه 19 دی سال 1370
از جنوب ایران عزیز می نویسم ...

باب‌الجواد راه ورودی به قلب توست
حاجت رواست هرکه از این راه می‌رود

دانشجوی رشته ی فناوری اطلاعات
گروه خونی : +A

پروفـــــــایلم فعال است ...
__________________________

وسوسه وبلاگ نویسی و زدن حرفهایی که گاهی سر دلم می ماند وادارم کردم یک بلاگ درست کنم و تویش حرافی کنم ! هر چند ذهن مردم این روزها بصورت شبانه روزی پای وسایل ارتباط جمعی مجازی سالاد می شود و مردم پای اینترنت و ملحقات آن سوء تغذیه فکری گرفته اند و کسی نیازی به حرافی بیشتر و دنیای مجازی هم نیازی به یک بلاگ بیشتر ندارد ... بخاطر همین مَردی به رنگ زمستان برای دل خودش خواهد نوشت ...

آری ، می نویسم برای نخواندن! احیانا اگر خواندی برای من هم بگو چه نوشته ام!

__________________________

شاید نبوده قدرت آنم که در سکوت
احساس قلب کوچک خود را نهان کنم
بگذار تا ترانه ی من رازگو شود
بگذار آنچه را که نهفتم عیان شود
__________________________

ربّنا و لاتُحَملّنا ما لا طاقَة لَنا به وَ أعفُ عَنّا وَ اغفِرلَنا و ارحَمنا أنتَ مولانا ...

پروردگارا بار تکلیفی فوق طاقت ما بر دوشمان مگذار و بیامرز و ببخش گناه ما را و بر ما رحمت فرما که تنها سلطان ما و یار و یاور ما توئی ...

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار

الهی به امید تو ...

یا علی ...

* ترجیحا این وب را با مرورگر فایرفاکس باز کنید!

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

من از حالم به این مردم دروغای بدی میگم ...

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲ ق.ظ

این روزا هیچیم خوب نیست ، بلا تکلیف بلا تکلیفم ! از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون ، چند ساله اوضاع زندگیمون اصلا رو به راه نیست ... یه گره کوری افتاده توش که با دندون هم باز نمیشه ..! همش به خودم امید میدم میگم فردا درست می شه ، خوب می شه ، خدا کریمه !!! اما انگار نه انگار ... باز فردا همون آش و همون کاسه ... اصلا یه جمله ی معروف هست که میگه «هر روز ، بدتر از دیروز » راستش دیگه دارم به این جمله ایمان می یارم ! نه این که حالا از خدا شکایت داشته باشم بگم خدا این دیگه چه وضعشه ، نـــه ... اما خب واقعا چرا ؟! یعنی خدا نمیخواد ، یعنی دوست نداره که درست بشه ؟! گوشم هم از حرف های که دیگران واسه پاسخ به این سوال ها می خوان بهم بدن هم پر ِپره ... یعنی دیگه خسته شدم از جواب های کلیشه ای یه عده ! گاهی اوقات می گم ای کاش اونا فقط واسه یه لحظه ، فقط واسه یک لحظه جای من بودن که باز ببینم همین حرف ها و همین جواب ها رو بهم می دادن ..! من بد بُریدم ، بد ساکت شدم ... دیگه حرفی هم ازش نمی زنم و دوست هم ندارم برنم ! همین باعث شده بازیگر شم و دیگه خودم نباشم ! خیلی دوست داشتم خودم باشم ! خود ِخودم ..! ای آدما ، آهای مردم یه کاری کنید دیگران خودشون باشن :( ... اینا رو هم اینجا نمیگم واسه همدردی یا واسه دلسوزی ! اینارو اینجا میگم تا ثبت شن ! تا بمونه ... تا سالهای بعد باز بیام و بخونمشون ... تا بشه شناسنامه ی مَردی به رنگ زمستان نمی دونم ...  شاید هم واقعا یه روز همه چیز درست شد ، میگن انسان به امید زنده اس ، به امید اون روز

  • مَردی به رنگ زمستان

نظرات  (۲۲)

  • منا مهدیزاده
  • تو را از تو دزدیده اند ... و این تنهایی محض است ...
    پاسخ:
    عجب ، اینم حرفیه :)
    نمیتونم درکت کنم ولی میفهمم چی میگی
    مخصوصا زمانیکه مردم نمیذارن خودت باشی
    پاسخ:
    بعله :(
  • واقعیت سوسک زده
  • حال خیلی ها اینطوری است ...
    پاسخ:
    خدا کنه ، حال این خیلی ها بهتره بشه
    :)

    کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

    صد حیف ازین بساط که برچیده میشود

    در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

    خوشبخت آنکسی ست که بخشیده میشود

    عید شما مبارک



    پاسخ:
    بر شما هم مبارک
    :)
    میخوام یه چی تعریف کنم برات :) به عنوان یه جوک شنیدمش

    میگن یه روزی یه بنده خدایی هی گریه میکرد و از امام رضا میخواست که یه کاری کنه اون برنده ی قرعه کشی  بانک بشه ...
    کارش شده بود رفتن به حرم و التماس ...
    که آخرش امام رضا میاد به خوابش و میگه : مرد حسابی برو یه حساب باز کن توی اون بانک تا منم یه کاری بکنم ...

    درسته جوکه ، اما یه حرفایی هم توش هست ...

    ما حساب باز نکرده ، میخوایم برنده شیم :)

    نمیشه بشینی یه گوشه و بگی چرا این شد ...
    سعی کن مشکلات زندگی رو حل کنی ، اونوقت از خدا کمک بخواه

    باور کن من خودم سختی کشیدم ، میفهمم حرفتو ...
    اما گاهی شعار رو باید جدی گرفت ...
    :)

    راستی ، بعضی از سختی ها واقعا زندگیتو بهتر میکنن
    اینو تجربه کردم !!


    و ببخش اگه شعار دادم D:
    پاسخ:
    ممنونم از حضورت داداش گلم ، اما منم میگم نشینیم به قضاوت ...
    از کجا معلوم طرف نشسته یه گوشه و کاری نمی کنه ؟! :(

    اما کلیت حرفت درست بود ، منم قبولش دارم
    :)
    درد آدم ها راتغییر میدهد...
    --------------------
    بزرگ تر میکند!
    عالی بود...
    ------------------
    حل شدن در خدا
    مبارکتان...
    پاسخ:
    ممنون و سپاس ...
  • منور الفکر
  • حل شدن در خدا
    مبارکتان...
    پاسخ:
    سپاس بزرگوار
    سلام،ممنون از حضورت
    دقیقا چیزایی رو نوشتی که نمیتونستم بنویسم،میفهممت
    چون الان خودمم تو حال وهوای توام!
    +راستی عیدت مبارک
    لینکت کردم
    پاسخ:
    سلام آقا محمد
    ممنونم از انرژی مثبت ...
    عید تو هم مبارک
    :)
  • مریم نیک پور
  • سخت ترین روزهای زندگی است..
    روزهایی که خودم نیستم و خودم را پشت یک لبخند زورکی الکی قایم میکنم برای همین خوب میفهمم وقتی نوشته اید بازیگر شده ام یعنی چه..
    دیدن امام شهرم که رفتم برایتان دعا میکنم..
    پاسخ:
    بله ، سخت ترین ...
    انسان ها گاهی اوقات حس های مشترکی زیادی دارند
    :)

    التماس دعا
    منم اگه بخوام حرفی بزنم، احتمالا میشه یکی از همون حرفای کلیشه ای دیگران! پس فقط آرزو میکنم که حل شه مشکلت!
    پاسخ:
    نه انقدم بد و عصبی نیستم بخدا ...
    زود به کسی بر چسب نمی زنم ...

    ممنون از آرزوت :)
  • محمد رضا ندیم پور
  • سلام
    خودت رو که معرفی نکردی. ولی چون اسم مستعار رو ترجیح میدی، من از این به بعد با نام "شکلات تلخ" خطابت میکنم(مگر عدم رضایتت رو اعلام کنی) و دلیل هم دارم: 1- شکلات تلخ ،اسمش تلخ نیست2-درون طعم تلخش دنیایی فایده وجود دارد(مثبت درون و تلخی برون)3-بارنگ تیره اش کنار بقیه رنگها، عجب چشم نواز وجذاب میشود(مثل انواع کیک وشیرینی)4-از همه مهمتر، با وجود تلخی اش این مردم هستند که به سراغش می روند. 5-آن را یا ترکیباتی از آن را، همیشه کادو میدهند تا دلی را شاد کنند.6-روزی نیست که درباره آن درنشریات ومحافل علمی و خواندنی ها مطلبی نباشد(یعنی به روز است).و....
    بسیاری دیگر.
    اما درمورد ناامیدی، حق داری از همه نا امید شوی.چون همه ، خودشان از منبع بسیار بزرگتری امید می گیرند. اما شنیدن تجربیات واقعی دیگران که با امیدشان، به روشنی وغلبه بر بحران رسیده اند،میتواند چراغی در تاریکی غار پریشانی ویافتن راه برون رفت آن باشد که به فرموده خدا دو عنصر،صبر و توکل، هدایتگر وگشایش گر انسان است(استعینوا بالصبر والصلوة). دیگر اینکه یاد آوری ناکامی ها و گذشته، نا امیدی را آبیاری میکند. ( " موهبت های زمان حال خود را در نظر بیاور،نه بدبختی های گذشته را.که همه کمی از آن را دارند.! " از:دیکنز ). حال اگراین پیام لیاقت ماندن در نظرها را دارد،حتما دوستان بازدیدکننده آنرا ادامه میدهند ونظرخودشان را مینویسند، واگر خیر، مرا عفو بفرمائید.نیتم مثبت بود. موید باشید.
    پاسخ:
    سلام آقا محمد رضا ...
    ممنون که وقت گذاشتی و نظر و نوشته ی زیبا رو برام گذاشتی ...

    شکلات تلخ و توضیحاتش پسندم بود ، خوشم اومد ... کامل هم بود
    باقی حرفاتون هم همینطور ، حرف حساب جواب نداره
    :)
    سلام

    http://zareh.blog.ir/post/265
    پاسخ:
    :)
  • زهرا مهربون
  • سلام روزتون بخیر و عیدتون مبارک- نمیخوام به قول خودتون جمله کلیشه ای بگم ولی امیدتون به خدا باشه و مطمئن باشید درست میشه.. همه ما مشکل داریم و هر کدوم به یه نحوی داریم با این مشکلات سرو کله میزنیم.. میدونم گاهی زندگی خیلی سخت و غیر قابل تحمل میشه ولی واقعا چه میشه کرد؟؟؟ امیدوارم به زودی آرامش به خونتون سر بزنه.. من که هر روز با هزار جور عشق و انرژی و برنامه ریزی میرم خونه تا به همسرم عشق بدم چون واقعا دوستش دارم ولی آنچه میگیرم زد حال در انواع مختلفه.. درست میشه خودتون رو ناراحت نکنید..
    پاسخ:
    سلام زهرا خانوم

    بعله ، همین امیده که ما آدم ها رو زنده نگه داشته ، انشاالله که ضد حال اونم از هر نوعی ریشه کن بشه ... و صفا و صمیمیت به دل هامون برگرده ...

    ممنون از حضور سبز و گرمتون
    :)
    ماهمین خودمونو درست کنیم شاهکار کردیم چه برسه به دیگران.....
    اما صبرتونو حفظ کیند به امید اون روز
    یاعلی
    پاسخ:
    اول خودسازی :)

    ممنون
    سلام  حالا من یه سوالی از شما دارم شاید بارها اینو شنیده باشین
    شده یه بار وضعیت بدتر از خودتونو تصور بکنید؟!! نگید که من نمیدونم شما تو چه اوضاعی هستین . هرکسی این فکر رو داره که تو بدترین شرایط ممکنه اما اون کسی زندگی رو برده که فهمیده
                   
                                "این نیز میگذرد"
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام ، بعله ... بارها و بارها ... تا دلتون بخواد ...
    گفتم که شکایتی ندارم ، فقط درد و دل بود برای ثبت ، همین
    :)

    "این نیز میگذرد"

    اما چرا همش از روی من میگذره :))
    اینکه بالاخره یه روزی همه چی درست میشه آدمو سرپا نگه میداره!
    پاسخ:
    بعله :))
    ناراحت و ناامید نباشید تو بدترین شرایطه که همه چی روشن میشه :)
    شاید این مصیبت جهت جلوگیری از یه مصیبت بزرگتر اومده باشه
    پاسخ:
    شاید ...
    خیره انشاالله
  • سهیلا (کاتارسیس)
  • میگی چندساله وضع همین طوره، خسته ای و کسی درکت نکرده، از خدا هم دلگیر نیستی. ناراحتی که خودت نیستی. خیلی باید عذاب آور باشه: زندگی تکراری، حرفهای تکراری... . انقدر سخت که حتی دوست نداری کسی باهات همدردی کنه!

    اما خدا رو شکر که امیدواری. :)
    پاسخ:
    بعله ... شرح حال مختصری از مردی به رنگ زمستان ، از زبان کاتارسیس عزیز :)
  • محسن عروجی
  •  تا الان بغض کرده ای؟


    http://taknevisi.blog.ir/post/61
    ...و من
    شرم میکنم
    از خلایق
    اگر مرا
    درحال ارتکاب
    معصیت ببینند،
    غافل از آنکه
    در هر جا
    میبینی مرا
    یا ابن الحسن
    اینارو رعایت کن:(به خودمم میگم!)
    1-کمال طلب نباش
    2-یه اتفاق یا حس بد رو به همه چی تعمیم نده
    3-چیزای مثبت اطرافتو فیلتر نکن یعنی فقط منفی ها رو نبین
    4-زود قضاوت نکن
    5-احساسی قضاوت نکن
    6-انعطاف تو زندگی لازمه
    7-به خودت برچسب منفی نزن

    اینا رو رعایت کنی بتدریج جواب میده

    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی